Jadual Waktu Berbuka Puasa Kelantan 2018

Jadual Waktu Berbuka Puasa Kelantan 2018. Alhamdulillah hari ini seluruh umat islam di dunia menunaikan ibadat puasa setahun sekali. Di Malaysia, bila tiba bulan ramadan memang meriah di setiap negeri-negeri. Bila waktu berbuka puasa, kemeriahnya terasa dengan kemeriahan family makan bersama-sama..huhu..

Waktu berbuka puasa setiap negari berlainan, ada yang awal ada juga lewat sedikit. Jadi, pastikan anda berbuka mengikut jadual negeri anda sendiri. Untuk itu, dilaman ini saya ingin kongsikan waktu berbuka puasa Kelantan, kemudian negeri-negeri lain akan menyusul di artikel seterusnya.. IN Sha Allah. Jadual ini dapat membantu umat islam yang menetap di Kelantan mendapat waktu yang tepat untuk berbuka puasa..

Jadual Waktu Berbuka Puasa Kelantan 2018

Jadual Waktu Berbuka Puasa Kelantan 2018

Berikut dikongsikan jadual waktu berbuka puasa seluruh negeri Kelantan bagi tahun  2018 masihi bersamaan dengan 1439 hijrah..

Jadual Berbuka Puasa dan Imsak Kelantan Zon 1

Jajahan Kota Bharu. Bachok, Pasir Puteh, Tumpat, Pasir Mas, Tanah Merah, Machang, Kuala Krai, Dan Gua Musang, (Daerah Chiku)

Jadual Waktu Berbuka Puasa Kelantan 2018

Jadual Berbuka Puasa Negeri Kelantan Zon 2

Jajahan Jeli, Gua Musang (Daerah Galas & Bertam) Dan Jajahan Kecil Lojing

Baca Post Terkait:

Puasa Ramadan

Puasa Ramadan ertinya menahan diri daripada makan dan minum serta segala perbuatan yang boleh membatalkan puasa, mulai dari terbit fajar sehinggalah terbenam matahari pada bulan Ramadhan. Hukum puasa Ramadhan adalah wajib bagi umat Islam. Umat Islam juga dikehendaki menahan diri daripada menipu, mengeluarkan kata-kata buruk atau sia-sia, serta bertengkar atau bergaduh.

 

Hal ini kerana puasa merupakan medan latihan memupuk kesabaran, kejujuran serta bertolak ansur dalam diri. Secara tidak langsung amalan puasa akan menyuburkan sikap murni dalam diri pelakunya.

Sumber > wiki

Video Ceramah Kelebihan Puasa Ramadan

Sumber ini di ambil dari YouTube, dengan menonton video memudahkan lagi adik-adik atau netizen mengetahui Kelebihan Puasa Ramadan. Berikut admin kongsikan, pastikan anda menontonnya dibawah..

Semoga dengan perkongsian waktu berbuka puasa untuk umat islam di kelantan dapat membantu anda..

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.