Bacaan Surah Al Ikhlas Rumi Dan Jawi

Bacaan Surah Al Ikhlas Rumi Dan Jawi. Apa khabar sahabat sekalian, lama tidak menulis di blog ini. Bila diberi kesempatan menulis dilaman, saya ingin kongsikan cara baca Surah Al Ikhlas dalam bentuk rumi dan jawi. Surah tersebut memang pendek sahaja tapi..

Masihkan ada yang belum pandai membacanya?

Berikut untuk anda yang belum pandai baca Surah Al Ikhlas, saya akan kongsikan panduan tersebut dilaman ini. Surah yang mempunyai 4 ayat ini pastinya mudah sahaja untuk menghafal dan memahaminya. Pesanan untuk anda yang memasuki laman ini, sila kongsikan blog post tersebut dimana-mana seperti media sosial atau apa sahaja..

Bacaan Surah Al Ikhlas Rumi Dan Jawi

Bacaan Surah Al Ikhlas Rumi Dan Jawi

Untuk anda yang ingin memperlajari surah ini, admin kongsikan panduan Bacaan Surah Al Ikhlas Rumi Dan Jawi. Anda semua boleh memhafalnya khusus untuk adik-adik. Berikut anda boleh melihat dibawah. In Sha Allah kalau anda fokus dalam bacaan tersebut, dalam beberapa hari anda berjaya menghafalnya..

Bacaan Surah Al Ikhlas  Jawi

Bacaan Surah Al Ikhlas Rumi Dan Jawi

Bacaan Surah Al Ikhlas Rumi

Qul huwa Allahu ahad

Allahu alshshamad

lam yalid walam yuulad

walam yakullahu kufuwan ahad

Maksudnya

Katakanlah (wahai Muhammad):(Tuhanku) ialah Allah Yang Maha Esa
Allah Yang menjadi tumpuan sekalianmakhluk untuk memohon sebarang hajat
Dia tiada beranak dan tidak jugadiperanakkan
Dan tidak ada sesiapapun yang serupadenganNya

Surah Al-Ikhlas adalah di antara surah yang banyak fadhilatnya. Beberapa keutamaan dan khasiat surah al-Ikhlas antara lain :

Mengusir Iblis Dan Syaitan

Bacalah ayat ini sebelum anda memulakan apa-apasaja kerja kerana dengan bacaan ini akan keluarlah iblis dan syaitan yangberada di dalam tubuh kita dan juga di sekeliling kita, mereka akan berlarikeluar umpama cacing kepanasan.

Sebelum anda masuk rumah, bacalah surah Al-Ikhlas (sebanyak 3 kali.Masuklah rumah dengan kaki kanan dan dengan membaca ‘Bismillah’. Berilah salam kepadaanggota rumah dan sekiranya tiada orang di rumah berilah salam kerana malaikatrumah akan menyahut.

Membaca ketika memasuki rumah juga dapatmenyingkirkan penghuni rumah dan jirannya daripada kefakiran dan kemiskinan.

Bacaan selanjutnya klik SINI..

Video Bacaan Surah Al Ikhlas Rumi Dan Jawi

Sumber ini diambil dari YouTube, dengan menonton video memudahkan lagi adik-adik atau netizen menghafal Surah Al Ikhlas tersebut. Berikut admin kongsikan, pastikan anda menontonnya dibawah.

Semoga panduan baca Surah Al Ikhlas ini memberi anda manfaat..

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.