Bacaan Doa Tambah Susu Ibu

Bacaan Doa Tambah Susu Ibu. Setiap Ibu yang melahirkan bayi pastinya inginkan anak mereka menghisap susu dari susu Ibu. Sebab seribu satu khasiat terkandung dalam susu tersebut untuk kesihatan bayi dan dijauhkan daripada penyakit seperti penyakit kuning. Penyakit kuning ini biasa dijangkiti oleh bayi yang beberapa hari dilahirkan..

Tapi dengan susu Ibu, In Sha Allah penyakit tersebut dapat dihindari atau disembuhkan dengan cepat. Kuasa Allah S.W.T. Para Ibu pastinya mencari ikhtiar untuk memperbanyakkan susu Ibu, boleh katakan pelbagai cara dan amalan digunakan untuk menambahkan susu tersebut. Jadi, dilaman ini saya ingin kongsikan beberapa doa tambah susu ibu untuk anda para Ibu..

Bacaan Doa Tambah Susu Ibu

Bacaan Doa Tambah Susu Ibu

Untuk anda yang ingin memperlajari doa ini, admin kongsikan beberapa Bacaan Doa Tambah Susu Ibu. Anda semua boleh memhafalnya. Berikut anda boleh melihat dibawah. In Sha Allah kalau anda fokus dalam bacaan tersebut, dalam beberapa hari anda berjaya menghafalnya..

1. Doa Tambah Susu Ibu | Surah Ali Imran Ayat 18

Bacaan Doa Tambah Susu Ibu

Maksudnya:
8) Allah mengetahui akan apa yang dikandung oleh tiap-tiap ibu, dan mengetahui apa yang kurang dari yang dikandung dalam rahim itu atau yang lebih. Dan tiap-tiap sesuatu adalah ditetapkan di sisiNya dengan kadar yang tertentu.
9) Dia lah yang mengetahui perkara-perkara yang ghaib dan yang nyata; Dia lah jua Yang Maha Besar, lagi maha Tinggi (Yang mengatasi segala-galanya). ”

 

2. Doa Tambah Susu Ibu | Surah Al-Baqarah Ayat 60

letakkan tangan pada payudara, usap, dan doa dalam hati semoga Allah murahkan rezeki anak kita & supaya kita mampu keluarkan susu yang cukup pada anak kita hingga sekurang-kurangnya umurnya 2 tahun…InsyaAllah

Bacaan Doa Tambah Susu Ibu

Maksudnya:
Dan (ingatlah) ketika Nabi Musa memohon supaya diberi air untuk kaumnya, maka Kami berfirman: “Pukulah batu itu dengan tongkatmu”, (ia pun memukulnya), folalu terpancutlah dari batu itu dua belas mata air; sesungguhnya tiap-tiap satu puak (di antara mereka) telah mengetahui tempat minumnya masing-masing. (Dan Kami berfirman): “Makanlah dan minumlah kamu dari rezeki Allah itu, dan janganlah kamu merebakkan bencana kerosakan di muka bumi”.

Ini antara 2 doa yang boleh diamalkan untuk tambah susu Ibu.. Semoga ianya bermanfaat..

Baca Doa Lain:

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.