Bacaan Doa Qunut Rumi Dan Jawi





Bacaan Doa Qunut Rumi Dan Jawi. Dalam solat banyak bacaan yang perlu dihafal dan di ingati oleh setiap muslim di dunia tidak kira lelaki atau perempuan. Solat 5 waktu wajid dikerjakan oleh setiap orang islam. Jadi, jangan alpa dan meninggalkan solatnya..

Dalam banyak bacaan doa dalam solat, dalam artikel ini admin hanya fokus dan kongsikan bacaan doa qunut tulisan rumi dan jawi saja. Anda yang ingin membaca doa tersebut boleh baca dilaman ini. Jika anak-anak belum mengetahui bacaannya, anda selaku ibubapa seharusnya memaikkan peranan penting supaya menjadikannya anak yang solat dan solehah..

Dalam solat 5 waktu seharian, doa qunut hanya dibaca pada solat subuh sahaja..

Bacaan Doa Qunut Rumi Dan Jawi

Bacaan Doa Qunut Rumi Dan Jawi

Berikut dikongsikan bacaan doa qunut untuk rujukan bersama. Hafal dan fahami erti doa tersebut. Mula-mula agak sukar tapi bila lama-lama, pastinya dapat menghafalnya..

Bacaan Doa Qunut Rumi Dan Jawi

Bacaan Doa Qunut Rumi Dan Jawi




Bacaan Doa Qunut Rumi

“Bismillaahirrahmaanirrahiim”
Allaahumahdinii fiiman hadait, Wa aafinii fiiman aafait, Watawallani fiimangtawallait, Wabaariklii fiimaa a toit, Waqini birahmatika syaramaa qadhait, Fainnakataqdhi walayuqdha alaik, Wainnahu layadzillu mawwalait, Walaya idzuman aadait, Tabarak tarabannaa wata aalait, Falakal hamdu alamaa qadhait, Astag firuka wa atuubu ilaik, Washallalloohu ala sayyidinaa muhammadin nabiyyil ummiyyi wa ala aalihi washahbihi wabaarik wasallim.

Maksudnya:

Ya Allah semoga engkau memberikan petunjuk kepadaku dengan orang yang telah engkau berikan petunjuk, Dan semoga engkau memberikan keselamatan kepadaku dengan orang yang telah engkau berikan keselamatan, Dan semoga engkau memberikan pertolongan kepadaku dengan orang yang telah engkau berikan pertolongan, Dan semoga engkau memberikan berkah kepadaku dari hay yang telah engkau tetapkan, Dan semoga engkau memeriksa kami dari rahmatmu dari keburukan yang telah engkau tetapkan, Dan sesungguhnya engkaulah yang maha menghukumi dan tidak ada yang bisa menghukummu, Dan sesungguhnya engkau tidak bisa hina, orang yang engkau sayang, Dengan tidak memulyakan orang yang di satru olehmu, Dan maha tinggi Allah maka tetap segala puji bagimu, Oleh hal yang sudah engkau hukum, Aku memohon pengampunan dan taubat kepadamu Dan semoga engkau menambahkan rahmatnya kepada muhammad yang menjadi nabi, Dan semua umat kanjeng nabi muhammad Dan para sahabatnya, Semoga Allah menambahkan keberkahan dan keselamatan.

Sumber > klik sini

Setakat ini dulu perkongsian bacaan doa qunut rumi dan jawi. Semoga anda semua mendapat menfaatnya..






Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CommentLuv badge

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.